Employer branding helpt je bij het gerichter inzetten van arbeidsmarktcommunicatie, wat uiteindelijk zal leiden tot meer, maar vooral kwalitatief betere sollicitanten. Wist je dat organisaties die een merk opbouwen dat invloed heeft op de beste kandidaten om te solliciteren, de kwaliteit van hun sollicitanten met 54% kunnen verbeteren?
Het investeren in je employer brand wordt niet alleen terugverdiend doordat kandidaten langer blijven, maar ook de wervingskosten gaan omlaag. Uit onderzoek blijkt dat voor het werven van goede kandidaten minder inspanningen hoeven te worden uitgevoerd. Dit betekent dat de kosten om een vacature te vervullen kunnen dalen met wel 43%!
Employer branding als instrument voor HR
Employer branding is dus geen strategisch doel op zich, maar een middel dat je kan inzetten binnen je werving- en selectiestrategie. Het is een instrument dat de gehele employee journey of, in het Nederlands, de kandidaat-medewerkersreis beïnvloed.
In dit praktische webinar verzorgd door Malou Bruil, recruitment marketeer bij Jeij, en Bart Broenink, strategisch marketingadviseur bij Driessen Groep:
- laten we zien wat je kan verwachten als je met employer branding gaat starten;
- nemen we je stap voor stap mee in het definiëren en activeren van jouw werkgeversmerk aan de hand van ons praktische stappenplan;
- delen we 6 ingrediënten voor een uniek en onderscheidend employer brand.
Als extra bonus delen we twee recente cases van onze employer brand-analyse, zodat je nog meer praktische handvatten hebt om zelf aan de slag te gaan met dit thema.