De arbeidsmarkt is zeer gespannen. Het is in de afgelopen jaren niet eerder voorgekomen dat er meer vacatures openstaan dan dat er werklozen zijn. Op het moment van schrijven staan er volgens het CBS1 gemiddeld 121 vacatures open per 100 werklozen. En dat is niet het enige wat zorgt voor een uitdagende werving van nieuwe medewerkers.
Ontwikkelingen om rekening mee te houden
Nieuwe generaties betreden de arbeidsmarkt, met anderen wensen en eisen dan vorige generaties. Daarnaast neemt ook de vergrijzing verder toe. Al met al ontwikkelingen waar je als werk- en opdrachtgever rekening mee moet houden.
Aan de slag met jouw employer branding-strategie
Het vinden, binden en boeien van (de juiste) mensen is daarom belangrijker dan ooit. In deze whitepaper nemen we je mee hoe je employer branding kunt inzetten, wat employer branding is (hint: het omvat véél meer dan alleen mooie wervingscampagnes) en geven we je handvatten om zelf aan de slag te kunnen met jouw employer branding-strategie.
Het fundament van jouw employer brand
Employer branding is een uitgebreid vakgebied. We zouden er een hele serie whitepapers aan kunnen wijden en misschien doen we dat ook wel. In deze whitepaper leggen we de nadruk op het creëren van het fundament van jouw employer brand en de activatie ervan.
Wat weet je na het lezen van deze whitepaper?
- Je hebt een nieuwe definitie van employer branding.
- Je weet wat de invloed is van employer branding op je wervingsinspanningen.
- Je kunt zelf aan de slag met het creëren en activeren van jouw employer brand aan de hand van ons stappenplan.
- Je krijgt 6 ingrediënten om je eigen onderscheidend vermogen toe te passen op je employer branding-activiteiten.