Post and pray, ofwel wachten of er sollicitanten reageren op je vacature, is in een markt waar professionals schaars zijn niet de meest effectieve werkwijze. Je richt je hiermee op een klein deel van de arbeidsmarkt, namelijk de werkzoekenden.
Kandidaten vinden is niet lastig
Met sourcing richt je je juist ook op dat ándere deel van de markt: de latent werkzoekenden of zelfs de doelgroep die nog niet op zoek is naar een andere baan, maar voor wie een aanbod heel verleidelijk kan zijn. Potentiële kandidaten vinden is niet lastig, maar ze vervolgens enthousiasmeren heeft tijd nodig. Deze manier van zoeken is geschikt voor kandidaten die van strategisch belang zijn voor het succes van een bedrijf.
In deze whitepaper lees je meer over wat sourcing is en wat het je kan opleveren. Daarnaast wordt ingegaan op de kanalen die je het beste kunt gebruiken en bespreken we 6 technieken die je helpen bij je sourcing-strategie.
In deze whitepaper lees je
- Het verschil tussen sourcing en searching.
- De beste sourcing kanalen.
- 6 sourcing technieken.